torsdag 22 november 2007

Onsdag 22/11

Hej!

Jag har faktiskt inte orkat skriva det sista.... Jag har jobbat i 2 veckor och det känns okej
har varit bra trött men det går, ska börja jobba fullt på Måndag så vi får se hur det går då.
Min nystagmus är bättre, inte helt 100 men bra mycket bättre.
Det blir nog ingen större skillnad för mig vad det gäller balansen för har det inte hänt något nu lär det inte göra det heller. Jag är därimot riktigt rädd för mitt friska öra som har hållit på
ett par veckor nu, ihållande tinnitus och lite "lockkänsla" då och då.
Skulle jag få en dubbelsidig vet jag fan inte vad jag tar mig till!! Man blir ju gråtfärdig bara man tänker på det, ska man gå igenom detta en gång till..?!
Ps. Vad skönt att du mår bra Maria, hoppas att du får göra det länge!
Jag jobbar som fritidsledare på en fritidsgård för ungdomar.
Ha det bra!!!!!

/Björn

7 kommentarer:

Cornflower sa...

Hej Broder!
Vart på väg att messa dej idag, men du vet minnet.. Såg att du skrivit inlägg så då skriver ja här istället:) Tänkt å höra hur d gått att jobba, bra att det har kännts bra! Ska verkligen hålla tummarna att ditt friska öra ska hålla sej friskt! Jag håller kvar mitt löfte till "honom där uppe" att han kan ge mej nån skit istället för att du ska få mer! Nån måtta ska det vara! Nu ska jag sova, vart på gallej på Granliden (så mkt gallej det kan bli me "bambatanter" hihi) Hörs imon eller i helgen!! kram

Maria sa...

jag mår prima just nu och det är helt underbart. Jag började upptäcka att jag mått som bäst efter ett tufft spinningpass, när man svettats ordentligt. Har att göra med saltet trodde läkaren, så jag skärper mig xtra mycket med salt åxå.... och spinner 3 gånger i veckan.... för säkerhets skull.. hahaha...

hoppas vid gudarna att du, och alla andra åxå för den delen, slipper få det på andra örat åxå... det räcker ju lixom till som det är.

Ha det gott så länge

Maria sa...

Här har varit tyst ett tag. Jag hoppas att du mår bra nu.

sme sa...

hej björn,

hoppas du mår bra. ville bara säga det. jag har haft några bra månader utan några anfall alls, jag förtränger så det känns som jag aldrig haft problem :)

kör hårt!

Annika sa...

Hej!
Jag som innan kallade mig ananasen.
Har startat ny blogg för att slippa lite folk.

Hoppas allt är bra med dig!

Maria!!!
Bytte dator och slarvade bort din mailadress. Hör gärna av dig igen.

sme sa...

Hej Björn,

om jag minns rätt har det nu gått 3,5 månader sedan din första behandling. Hur skulle du vilja sammanfatta resan? Har det blivit bättre eller sämre eller ingen påtalad skillnad?

Jonas sa...

Hej Björn!

Hoppas du mår bra n u och att du inte fått sjukdomen på det andra örat. Hur länge har du haft mneiere?
Har själv haft den i 7 år men det är först nu jag tycker den bär sig illa åt. Har haft ständiga yrselanfall i ca 2 månader nu och det börjar ta på en både fysikt och psykiskt. Har pratat med min läkare i Helsingborg om att börja med gentamycinbehandling. Har du blivit bättre eller sämre efter dina behandlingar?

MVH

Jonas