tisdag 15 januari 2008

15/1 -08

Hej!

Jag lever....Det har varit mycket här hemma innan och under jul, sen tappade jag bort mitt lösen
till bloggen och i samma veva har vi bytt dator och då strulade det givetvis med mailen!!
Jag har jobbat heltid ett bra tag nu och det känns bra. Det där jobbiga jag hade i ögonen gick
över efter en månad ungefär..Jag har inte haft några anfall sen sist, minns ej när..
Ska göra ett nytt balans test nu i Februari då får vi se om det är någon balans kvar.
Jag ångrar INTE denna behandling!!! Jag skulle lätt rekomendera den!
Ska försöka att få i gång skrivandet lite mer...;)
Hoppas att ni har haft en bra och fin jul!

Ha det gött!!
Björn

6 kommentarer:

Wille sa...

Hej Björn!
Skönt att du svarat bra på behandlingen o slipper anfall. Jag är stödperson o informatör om vår sjukdom i Dalarna. Blev kontaktad av en kvinna i Falun som funderade på att ta gentamysin o ville ha kontakt med en som genomgått detta. Tyvärr har hon ingen dator hemma, bara på jobbet, men hon har varit sjukskriven sedan början på December. Jag funderade om du är villig att sända ditt telenummer till mig på mailadress spelbacken@fastmail.fm, så kan jag vidarebefodra det till henne. Har även förståelse om du inte vill göra det.
Ha de!!
Mvh Wille

Cornflower sa...

welcome back! hoppas bara på att få läsa positiva grejer här framöver ;)

Maria sa...

Å gu va skönt att se att du mår bra. Jag har mått i stort sett helt bra sen sist, nu slog örat lock för ett par dagar sen.... få se vad det blir utav det. Jag ökade dosen betaserc, och är på gymet och svettas så mycket jag bara kan.... hoppas det hjälper. Kul se att du rekommenderar behandlingen... känns tryggt på nåt sätt. Ha en bra helg!!

Maria sa...

Har precis repat mig efter att ha haft det riktigt jobbigt i örat sen sist. Var till läkaren idag och satte in ett rör, ska prova menietten

hoppas allt är bra för dig

Michael Zazzio sa...

Hej Björn

Gentamycin förstör hörseln, vilket inte är positivt. Det finns andra alternativ att pröva innan man ger sig på att förgöra hörsel- och balanssinnet totalt genom destruerande antibiotikainjektion med gentamycin i innerörat.

Betaserc är ett läkemedel som ger färre yrselanfall och kortare och inte lika allvarliga sådana. Läkemedlet har dock en del biverkningar, i vissa fall ganska allvarliga sådana.

LASER-behandling av Ménières sjukdom medför enligt en italiensk studie som publicers i augusti i år i Photomedicine and Laser Surgery ungefär samma resultat som Betarerc. Men LASER-behandlingen ger inte de allvarliga biverkningarna. Dessutom har det i klinisk behandling visat sig att dessa patienter ibland erhåller mycket stora hörselförbättringar. Det kan vara idé att "googla" på LASER och Ménière och tinnitus och yrsel för att finna mer information om behandlingen och sprida kunskapen om den.

Unknown sa...

Hej Björn

Hittade din blogg är nyfiken hur din hörsel framför allt tinnitusen påverkats efter behandlingen

tacksam för svar

//Erik